Kampania społeczna na Dzień Głuchych 2024
Kampania społeczna na Dzień Głuchych 2024. Koniec września od 1958 roku, kiedy to ustanowiono Międzynarodowy Dzień Głuchych, jest okazją na zwiększenie świadomości społecznej na temat barier, z jakimi mierzą się osoby niesłyszące. To także okazja, by promować integrację, równość w dostępie do edukacji, pracy i życia codziennego.
Fundacja FONIS co roku przygotowuje wspólne świętowanie Dnia Głuchych i zaprasza na nie wrocławski i Dolnośląski świat ciszy. W minionych latach były więc między innymi spektakl komediowy Ireneusza Krosnego, gra miejska na Ostrowie Tumskim, czy zwiedzanie Panoramy Racławickiej. Wczoraj zaś odwiedziliśmy Muzeum Motoryzacji w Oławie.
W tym roku przy okazji Międzynarodowego Dnia Głuchych postanowiliśmy też zorganizować coś dla osób słyszących. Otóż począwszy od soboty 28 września do niedzieli 6 października w tramwajach i autobusach MPK będą mogli obejrzeć dwa spoty. Pierwszy z nich mówi między innymi o Kulturze Głuchych, aparatach i implantach, języku migowym oraz poprawności językowej dotyczącej używania określenia “głuchoniemy”. Ponadto podpowiada, jak zachować się podczas spotkania i komunikowania się z osobami, które nie słyszą. Drugi spot to nagranie 10 znaków w języku migowym.
Kampania społeczna na Dzień Głuchych 2024 została zorganizowana przez Fundację FONIS, przy współpracy z Biurem Wrocław Bez Barier. Nie byłaby możliwa, gdyby nie życzliwość wrocławskiego MPK, za co bardzo dziękujemy.