Informacje o Fundacji FONIS z Wrocławia w języku łatwym do czytania (ETR – easy to read)
Fundacja FONIS to miejsce, w którym spotykają się osoby niewidome lub głuche.
Fundacja FONIS działa przy Duszpasterstwie Głuchoniemych i Niewidomych Archidiecezji Wrocławskiej.
Fundację FONIS założył ksiądz Tomasz Filinowicz.
Symbol Fundacji FONIS – czyli logo – składa się z trzech elementów: oka, ucha i dłoni.
Ten symbol wymyślił i narysował głuchy artysta, który nazywa się Przemysław Sławik.
Oko to symbol osób niewidomych.
Ucho to symbol osób głuchych.
Dłoń to symbol dłoni. Osoby niewidome czasami potrzebują, aby ktoś złapał ich za dłoń i gdzieś zaprowadził. Osoby głuche potrzebują dłoni, aby migać (czyli rozmawiać w języku migowym).
Fundacja FONIS opiekuje się także ruchomą szopką we Wrocławiu.
Szopka znajduje się w kaplicy w kościele Najświętszej Marii Panny.